Yaşadıklarımızla gördük ki;
Özelleştirme; milli servetin peşkeşi demek,
Özelleştirme; devletten yandaşa kaynak aktarımı demek,
Özelleştirme; işsizlik demek,
Özelleştirme (doğal tekellerde) pahalılık demek, düşen kalite
demek,
Özelleştirme; özelleştirilen kurumdan daha az vergi almak,
hatta vergi almamak demek,
Özelleştirme; vatandaştan alınan dolaylı vergilerin artması
demek,
Özelleştirme; hukuksuzluk demek,
Özelleştirme; gelir dağılımında bozulma demek,
Özelleştirme; birikimlerimizi yurt dışına kaçırılması demek,
Özelleştirme; kapanan fabrikalar demek,
Listeyi uzattıkça uzatabiliriz…
Ama şunu unutmamak gerek; Özelleştirme Ölüm Demek….
Bunu, özelleştirme sonrası gerçekleşen intiharlarda,
özelleştirilen maden ocaklarında yaşanan ölümlerde çok sık gördük…
Ama geçtiğimiz hafta yaşadığımız iki acı olay, özelleştirmenin
ÖLÜM demek olduğunu bir kez daha gösterdi…
Bunlardan birincisi; 15Mart günü İDO’nun Feribotundan bir
aracın düşmesi sonucu güzeller güzeli minik Ece Su Yılmaz’ı ve anneannesi
Şaziye GÜLEREN’i kaybettik… Kaza İDO’nun feribotunda gerçekleşmişti… İDO
Haziran 2011 tarihinde özelleştirilmişti… İDO’nun yeni sahibi Akfen Holding, Tepe İnşaat, Souter
Investments ve Sera Gayrimenkul ortak girişimiyle kurulan TASS Denizcilik ve
Ulaştırma Hizmetleri AŞ idi… TASS AŞ, İDO’yu alınca yaptığı ilk iş tasarrufa
gitmek giderleri kısmak oldu… Tasarruf deyince ilk akla gelen personel
giderlerini kısmak oldu… Çalışan sayısı azaltıldı… Deneyimli elemanlar
ücretleri yüksek olduğu için işten çıkarıldı… Deneyimsiz elemanlar işe alındı… Kaptanların
sayısı azaldığı için mevcut kaptanlar daha yoğun, daha uzun süreli çalışımaya
başladı… Yorgun Kaptan düdük seslerini karıştırdı hareket etti… Yine tasarruf
amacıyla feribotu limana bağlayan halatların kullanılmasına son verildiği için,
feribotun hareketine halatlar da engel olmadı… Ve acı kaza… Kaybolan iki can…
İkinci olay Mersin’de yaşandı; 20.03.2014 günü Adana-Mersin
seferini yapan yolcu treni, işçi servisine çarptı. 10 işçi yaşamını yitirdi, 3
işçi yaralandı. Hemzemin geçidinde görevli bekçinin trenin geçişi sırasında
bariyerleri indirmediği, bu nedenle kazanın meydana geldiği iddia edildi.
Olayla ilgili yazılı bir açıklama yapan Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS)
Genel Başkanı Nazım Karakurt ise, “Kaza değil cinayet” dedi. Adana-Mersin
hattındaki demiryolunda 8 Ekim 2013 tarihinde de benzer bir 'kaza' meydana
geldiğini 2 kişi yaşamını yitirdiğini belirten. Karakurt, Bekçili ve otomatik bariyerli hemzemin
geçitlerde hemen hemen hiç kaza yaşanmadığını belirten Karakurt, geçit
bekçilerinin taşeron işçi olduklarına da dikkat çekti. Bu çalışanların
demiryolu personeli olmadıkları için işin tehlike boyutunu anlayamadığını ifade
eden Karakurt, bu nedenle satın alma yoluyla hizmet alımının kazalara davetiye
çıkardığını vurguladı.Siz işi bilenlere değil de bir nevi özelleştirme olan Taşeronlaştırma
yoluyla acemi, konuyu bilmeyen kişilere insan hayatını emanet ederseniz, ölüm
kaçınılmaz olur… On can daha aramızdan ayrılır…
Ne demiştik; ÖZELLEŞTİRME ÖLÜM DEMEK…
İnanmıyorsanız, -eğer bulabilirseniz,
ulaşabilirseniz- özelleştirilen
kurumların özelleştirme öncesi ve
sonrası, iş kazası ve intihar rakamlarını araştırın ve karşılaştırın…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder